9 Mart 2013 Cumartesi

DIY: Make Your Own Table

Masamdan çok sıkılmıştım ve ahşap bir masaya geçmenin hayallerini kuruyordum. O sırada neden kendi masamı kendim yapmıyorum düşüncesi geçti kafamdan. Ve ben geçmesine izin vermedim, onu tuttum ve işe koyuldum. Bu noktada ihtiyacınız olacak malzemelerin yanı sıra elinizde size yardımcı mühendis bir sevgili olursa şahane olur, dertleriniz yarıya iner :) Efendim öncelikle her proje yapmaya heves etmiş insan gibi tuttuk Koçtaş, Bauhaus gibi yapı marketlerin yolunu. Önce masamızın boyutlarını belirledik ama elimde bir mühendis olmasına rağmen evde duran masamı ölçerek yola çıkmayı akıl edemediğimiz için bu iyi ya, bu gayet iyi nidaları içinde parçalarımızı seçtik. Öncelikle masanızın üst tablasını oluşturacak tahtaları almakla başlıyorsunuz işe. Genelde her yerde aşağıdaki resimde görebileceğiniz markayı bulabilirsiniz ancak Koçtaş'ta biraz daha ucuza satıldığını söyleyebilirim. 


Resim 1: Masanın üst kısmı için 3 adet

Tabla için tahtanızı aldıktan sonra ayaklar için genelde 3m uzunluğunda satılan parçalardan alıp istediğiniz ayak uzunluğuna göre kestirebilirsiniz ya da bizim gibi sırada beklemekten sıkılıp elektrikli testere alarak balkonunuzda kesebilirsiniz :) Ayrıca tablanın altına sabitleyici olarak kullanacağınız sunta almanız ve kestirmeniz gerekiyor. Daha sonra sıra genel malzemelere ve çalışma alanınızı ayarlamaya geliyor.

Resim 2: Masanın ayakları - 4 adet olmalı.

Resim 3: Masaya destek için - 4 adet 

Resim 4: Zımpara olmazsa olmaz!

Resim 5: Ayakları masaya sabitlemek için

Resim 6: Kullanılacak vidalar - Ağaç vidası olmalı!

Resim 7: Masa bitince ayaklarına yapıştırılacak!

Resim 8: Verniklemek için Fırça

Resim 9: Yarı Mat Vernik

İşin buradan sonrasını size resimler anlatacak umarım siz de kendinize masa yapar ve benimle paylaşırsınız :) Aman şu noktayı unutmayın ilk defa dengesi sizin ellerinize kalmış bir üretim yapıyorsanız işi şansa bırakmayın bol bol vidalayın, masanız sağlam olsun!















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder