29 Aralık 2014 Pazartesi

Neden birbirimize benziyoruz?

Sokak fotoğrafçısı Hans Eijkelboom son 20 senesini Şangay, New York ve Paris'te 21.yy insanlarının gün geçtikçe nasıl birbirine benzemeye başladığını anlatan fotoğraflar çekerek geçirmiş ve sonunda bunları bir kitapta toplamış. Ortaya enteresan görüntüler çıkmış, hızlı hızlı tükettiğimiz bu günlerde her geçen gün yeni bir ürün moda olurken ve sahip olmadıkça dışlanmış hissedenler çoğalırken ortaya çıkan sonuçlar çok şaşırtıcı olmayabilir. 

Ben de istiyorum, o neden bende yok şeklinde nidalar artarken bazen kendimi uzaylı gibi hissediyorum doğruya doğru. Bunu ben çok muhteşemim, ay herşeyi de acaip iyi yapıyorum şımarıklığıyla değil, gerçekten anlayamayan birinin naifliğiyle söylüyorum. Gerçekten neden herkes birbirinin aynı olmak istiyor? Aynı oldukça sivrilikler törpülenip araya karışmak daha mı kolay geliyor? Belki de her yerden göze batmama baskısı yapılıyorken, böylesi daha rahat geliyordur herkese, bilemiyorum.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder